Rusi još čekaju projekte Železnice

Bez autora
Mar 14 2011

Početkom aprila mogli bi da budu nastavljeni pregovori o realizaciji davno dogovorenog ruskog kredita od 800 miliona dolara za realizaciju projekata obnove i izgradnje železničke infrastrukture. Do sada se, na pregovaračkom stolu, nisu našli konkretni projekti, a kako stvari sada stoje, prvi će biti ugovoreni poslovi izgradnje pruge Valjevo - Loznica, kao i izgradnja drugog koloseka pruge Pančevački most - Pančevo i izgradnja tehničko-putničke stanice Zemun. U prvoj fazi, dakle, neće biti mesta za nastavak izgradnje glavne železničke stanice „Beograd - Centar“ u Prokopu, a i obnova barske pruge iz „ruskog kredita“ je pod znakom pitanja. Ruska strana, do sada, nije bila spremna da razgovara o uslovima kredita.

Rusi još čekaju projekte Železnice- Početkom aprila mogli bi da budu nastavljeni pregovori o realizaciji davno dogovorenog ruskog kredita od 800 miliona dolara za realizaciju projekata obnove i izgradnje železničke infrastrukture - kaže za „Novosti“ Zoran Ćirović, pomoćnik ministra finansija i šef Radne grupe za pregovore sa ruskom stranom.

- Do sada se, na pregovaračkom stolu, nisu našli konkretni projekti, a kako stvari sada stoje, prvi će biti ugovoreni poslovi izgradnje pruge Valjevo - Loznica, kao i izgradnja drugog koloseka pruge Pančevački most - Pančevo i izgradnja tehničko-putničke stanice Zemun.

U prvoj fazi, dakle, neće biti mesta za nastavak izgradnje glavne železničke stanice „Beograd - Centar“ u Prokopu, a i obnova barske pruge iz „ruskog kredita“ je pod znakom pitanja. Ćirović otkriva i da ruska strana, do sada, nije bila spremna da razgovara o uslovima kredita.

- Kako nismo dostavili dokumentaciju, ruski partneri su odbijali da govore o uslovima kredita, čak i da pomenu indikativnu cenu ove pozajmice - ističe Ćirović i dodaje da se, za sada, ne zna koja će biti visina avansa, ali ni stepen uključenosti srpskih firmi u ove poslove.

- Nesporno je da će Rusi biti glavni izvođači, ali je za nas važno da se, kao podizvođači, pojave srpska preduzeća.

Kako kaže Ćirović, o deonici Resnik - Vrbnica, odnosno rekonstrukciji srpskog dela pruge Beograd - Bar, za sada, neće biti pregovora. Srbija će, tako, najverovatnije novac za obnovu barske pruge morati da potraži i na nekom drugom mestu. Kako nezvanično saznajemo, za naš deo barske pruge još nije ugovorena ni izrada idejnog i glavnog projekta obnove.

Inače, remont je obavezan na svakih 25 godina, a to znači zamenu šina, pragova, pričvrsnog pribora...

Postoje i takozvana slaba mesta, koja zahtevaju sanaciju i to na delovima gde ima sleganja, klizišta, odrona...

Pruga Beograd - Bar stara je više od 35 godina, a generalni remont do sada nije urađen. Zato i ne čude uvedene lagane vožnje na barskoj pruzi zbog kojih se samo na srpskom delu red vožnje „probija“ za najmanje dva sata.

Studija

Za barsku prugu nedavno je završena i promovisana tehnička i finansijska studija obnove. Izrada studije koštala je 1,4 miliona evra od kojih je milion evra obezbedila Vlada Italije, a ostatak Srbija i Crna Gora kroz logističku podršku.

Studija je osnova za pregovore o zajmovima sa međunarodnim finansijskim institucijama. Ukupna vrednost radova procenjena je na 340 miliona evra od kojih je za srpski deo potrebno obezbediti 200, a za crnogorski 140 miliona evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik